2016. december 23., péntek

Mézeskalácstésza


Nagyon szeretem ezt a receptet. Karácsony előtt jó egy héttel már össze szoktam gyúrni, és ahogy van időm, apránként kisütöm. Egy hétig simán eláll a nyers tészta a hűtőben. Limara oldaláról van a recept.

40 dkg méz
30 dkg margarin
Mikróban összemelegítem, míg a vaj elolvad.

50 dkg porcukor
6 egész tojás
2 tk. szódabikarbóna
1 cs. mézeskalács fűszerkeverék
Ezeket összeturmixolom.

1,5 kg liszt (1kg BL55+0,5 kg v.rozs vagy 1,5kg BL80. De készítettem már BL112-es félfehér lisztből is)
A mézet és a turmixot alaposan elkeverem, majd fakanállal belekeverem a lisztet is. Nem lesz kemény a tészta, így jó, csak váljon el az edény aljától.
Legalább 1 napig pihentetem letakarva szobahőmérsékleten. Utána mehet a hűtőbe. Akár egy hétig is eláll benne. Nyújtáskor leveszek a tésztából kb."kétöklömnyi"darabot pár másodpercre bedobom a mikróba, amitől egy kicsit megpuhul. Jól átgyúrom, hogy ne maradjon benne levegő, mert így kisebb az esélye hogy felpúposodik. Nyújtásnál alálisztezek.

6mm vastagra nyújtani, kiszaggatni.
180 fokon, légkeveréssel 15 percig sütni



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése