2017. május 6., szombat

75 % hidratáltságú kenyér



Ormós Gabi (Jenői Pékség) 90%-os hidratáltságú kenyeréhez még nem mertem hozzáfogni, de nagyon tetszik <3 , az a recept adta az ötletet ehhez a kenyérhez. Megpróbálom apránként növelni a folyadék mennyiségét. Most 75 %-os hidratáltságú lett.

150 g fehérkovász
70 g királybúza KBL120
100 g BL55
50 g tk.rozs
30 g tk.királybúza
485 g manitobaliszt
470 g víz
24 g himalaya só

Liszteket, vizet és kovászt összekevertem, kb egy órát állni hagytam. Ezután tettem hozzá a sót. Olajos tálban 3x30 percenként hajtogattam, majd gömbölyítettem. 15 percig pihentettem, majd formáztam, jól kilisztezett szakajtóba, neylonnal betakarva hűtőbe tettem másnap reggelig.
Hűtőből kivéve kb 45 percig hagytam felmelegedni. Sütőlapátra borítottam, tetejét bevágtam és a 230 fokra előmelegített sütőacélra, gőzösített sütőbe csúsztattam. 15 perc múlva levettem a hőfokot 215-re, majd újabb 10 perc múlva 200-ra. Összesen 45 percig sült.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése