2014. december 28., vasárnap

Kovászolt kovászos fehérkenyér

Ajándék kovászból készült a kovászolt kovászom. Szerettem volna csak sima fehérlisztes kovászból kenyeret sütni, de nekem jelenleg csak tk-som van. Így kértem Irén barátnőmtől.
Alexa Christi kovászolt természetes kovászos kenyerét alakítottam át "hibrid" kenyérré.
Kovászolt kovászról Alexa Christi blogjában olvashattok:
http://nemvagyokmesterszakacs.blogspot.hu/2014/03/kovaszolt-kovasz-azaz-kovaszos.html

Este bekevertem
10 dkg aktív kovászt
7,5 dkg BL80 lisztet
7,5 dkg vizet
Reggelig a konyhapulton hagytam.

További hozzávalók:
40 dkg liszt (15 dkg fehér tönköly, 25 dkg BL80)
4 g élesztő
csipetnyi cukor
2,5 dl víz (ebből elvéve, fél dl-ben futtattam fel az élesztőt)
1 ek burg.pehely
2 kk só

Élesztőt felfuttattam fél dl langyos cukrozott vízben, majd minden hozzávalót beleöntöttem a dagasztógép üstjébe. Alulra kerültek a folyékonyak, felülre a szárazanyagok.

Kb 5-8 percig dagasztottam. A szokásosnál lágyabb tészta lesz, de nem kell megijedni, így lesz szép hólyagos, könnyű tésztánk. Üstből kivéve még egy-két percig átdolgoztam kézzel is.
 

Cipóvá formálva kelesztőtálban hagytam 20 percig, majd átmozgattam és kb 60 percig kelesztettem.

Ezután gyúródeszkára borítottam, megformáztam és lisztezett kelesztőkosárba tettem, letakartam. Kb 75-80 perc alatt duplájára kelesztettem.


Sütőlapátra borítva bevágtam, megmosdattam, majd a 250 fokos előmelegített sütőkőre csúsztattam. 15 perc múlva levettem 200 fokra a sütőt, és így sült még 30 percig.









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése