2014. november 12., szerda

Király búzalisztes (KBL120) JBFK

Kenyeres csoportban olvastam először a Király búzalisztről. Gondoltam teszek egy próbát. Felkutattam merre lehet venni, és beszereztem 1 kg-t.
Hogy legyen viszonyítási alapom, úgy döntöttem egy teljesen egyszerű fehérkenyér recept alapján sütök belőle kenyeret, semmi extra hozzávalót nem teszek bele, így jobban érezhetem miben különbözik a többi liszttől. Mivel ez a liszt nehezebben veszi fel a folyadékot, ezért az eredeti recepttől eltérően autolizálással kezdtem.

50 dkg KBL120 Király búzalisztet
3 dl vizet összekevertem

Fél óra pihentetés után ment bele a többi hozzávaló. Összességében 3,5 dl folyadék került bele, de szerintem többet is elbírt volna.

10 g élesztőt elmostam kb fél dl vízben
2 kk só
2 ek burgonyapehely
1 ek olivaolaj
20 dkg élesztős öregtészta

Nagyon jó állagú, fantasztikusan ruganyos tészta lett. 




20 perc után átmozgattam, élmény volt ezzel a tésztával dolgozni. Jóformán liszt is csak az vékony réteg kellett, amit a kezemre raktam.




További 40 perc kelesztés után a munkalapon kis cipót formáztam, így hagytam letakarva 15 percig, 




majd formáztam. 





Így kelesztettem még kb egy órát, bevágtam, megszórtam magokkal.




Ezután vízzel jól lespriccelve, lefedve sütöttem 220 fokon kb 45 percig, majd a sütőedényből kivéve, rácson még 10-15 percig, míg szép színe lett.  


még langyosan felvágva:


Maradt még egy kenyérhez király búzaliszt. Legközelebb egymás után dagasztok be két JBFK-t. Az egyiket Király búzalisztből, a másikat Szabó Malmos kenyérlisztől. Ha van lényeges különbség a két liszt között, akkor így jobban össze tudom őket hasonlítani.
Úgyhogy folyt.köv. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése