2014. november 19., szerda

Kövön sült mindennapi kenyerem

Régi vágyam kövön sütni kenyeret. Ma végre megérkezett a samottlapom. 
Így a kiégetés után fel is avattam:




Recept ugyanaz, mint a kovászolt öregtésztás fehérkenyéré, csak a lisztek összetételét módosítottam egy kicsit. 15 dkg BL80 az előtésztához maradt, de dagasztáskor 35 dkg Király búzalisztet raktam bele. Burgonyapehely helyett pedig kukoricapelyhet. Dagasztás és az első kelesztőtálas kelesztésig a munkafolyamata is ugyanaz. 
Ezután cipóvá formázva, kilisztezett kelesztőkosárban kelesztettem duplájára. 


Majd egy búzadarával megszórt pizzalapát segítségével csúsztattam át az előmelegített samottkőre.
(Legközelebb több búzadarát rakok alá, mert most jó nagyot kellett taszajtanom rajta, hogy áttehessem. Így egy kicsit el is csámpult közben.)






240 C fokon gőzös sütőben sült kb 15 percig, ezután levettem 200 C fokra. 




Így sütöttem még kb 20 percet.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése