2014. november 25., kedd

Félfehér útifűmagos vekni

Bioboltban rostmix helyett ajánlotta az eladó az útifűmagot. Tegnapi a kenyeres csoportban sütött gyönyörű útifűmagos kenyér láttán úgy gondoltam, hogy én is teszek vele egy próbát.



Előző este az alábbiakat összekeverem az előtésztához:
10 dkg öregtészta
10 dkg víz
10 dkg BL80
2 ek tk.búzakovász

Majd másnap reggel ehhez hozzákevertem
2 ek útifűmaghéjat
200 g vizet
400 g BL112 lisztet

fél óra pihentetés után hozzádagasztottam
10 g élesztőt fél deci vízben elmosva
2 kk sót
2 ek puffasztott amarántot
2 ek kukoricapelyhet.

Kelesztőtálba tettem, 20 perc múlva átmozgattam, majd további 45 percig kelesztettem.
Ezután megformáztam, és kilisztezett kelesztőkosárban bő egy órán keresztül kelesztettem.







Sütőlapátra borítva bevágtam, majd a 250 fokos előmelegített sütőkőre csúsztattam. 15 perc múlva levettem 200 fokra a sütőt, és így sült még 30 percig.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése